Wednesday 28 May 2014

Kesian. Tak ade ilmu jangan bercakap mengenai ilmu tersebut.

Aku pemerhati.

Bila memerhati , aku ada observation aku sendiri. Aku ada opinion aku sendiri. Tapi aku tak bercadang nak menghurai atau bercakap panjang.
Mereka lebih tua sepatutnya lebih pro manfaatkan akal. Tapi apa yang aku jumpa , menghampakan. Sebab politik , sebab nak pertahankan air muka , rela mengutuk , rela membalut kebenaran dengan kain hitam.

Jasad bernyawa , kalau tidak mendalami sesuatu ilmu , usah bercakap mengenainya. Bimbang kebodohanmu semakin terserlah , bimbang juga dirimu dimakan helahmu sendiri. Shipping dosa tak perlu bayar bosss , senang nak dapat.

Makhluk berakal , kalau tak cuit hati dengan hangat lada teguran memang tak menjadi bila dah sekeras batu yang aku jumpa everywhere.

Semua batu keras.
Tapi hati lebih keras dari batu.

Hidayah buat kita dan dia. Aameen.

.TheMukhli9een.

No comments:

Post a Comment

Cadangan, teguran dan kritikan?