Monday 12 August 2013

Gambar hiasan : Evolution umat dari fesyen bonggol unta kepada alien.


Assalamu'alaikum wbt.




Raya, keluar rumah. Ya Allah, ana beraya di padang pasir ke? Wooww! Hebat. Tak perlu beli tiket kapal terbang. Tak perlu susah-susah dah sampai padang pasir. Banyak unta ! 



Ana bukan mengata cuma mengutuk. Bukan mengutuk tapi menegur. Allah  sendiri melarang, tapi kenapa tak ikut? Allah ! Tapi mungkin mereka-mereka ni tak tahu. Jadi sukalah ana disini menolong yang tak tahu. Harap-harap sesiapa yang baca ni boleh tolong menasihati sahabat-sahabat, sanak sedare dan semua. 

Maksud hadith Nabi: Golongan dari ahli neraka yang belum pernah aku lihat, yakni perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang (nipis, ketat, seksi), yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, kepala mereka seakan-akan bonggol unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian. (H.R. Muslim)

Cukuplah wahai wanita membonggolkan kepala anda. Bersederhana sudah cukup baik walau anda punyai rambut yg panjang mengurai .



Wallahu a'alam..



*Maaf kalo ade terasa. Sangat menjengkelkan unta-unta Malaysia. Dah terang lagi bersuluh Nabi larang. 

No comments:

Post a Comment

Cadangan, teguran dan kritikan?